Årsmøte 2024 og Generalforsamling

Lørdag 27. januar samles vi igjen til årsmøte med foredrag, generalforsamling og årsfest. Vi starter kvelden med en gjennomgang av DSEs aktiviteter i 2023 ved foreningens formann, Ragnvald Irgens. Det ble et begivenhetsrikt år, og spesielt på NOVA var det stor aktivitet gjennom hele året. Etter årskavalkaden og generalforsamlingen får vi et spennende og lærerikt foredrag av professor em. Øyvind Grøn om utviklingen av astronomiske instrumenter. Så er det tid for årsfest, med kalkun og karamellpudding før kvelden fortsetter med nok et foredrag. Henning Holen vil fortelle oss om fjorårets største astronomiske oppdagelser. Og så vil vi jo selvfølgelig servere vår tradisjonelle kosmoskake.

For de som ønsker å delta på årsfesten etter generalforsamlingen (se program under), er det bindende påmelding innen mandag 22. januar. Ring oss (33461446) eller send e-post til for å melde deg på. Deltakelse på årsfesten koster kr 700. Dette inkluderer festmiddag, kosmoskake, foredrag og inngangspenger.

Saker som ønskes tatt opp på generalforsamlingen bes formidlet styret innen 22. januar. På generalforsamlingen vil vi blant annet gå gjennom og (forhåpentligvis) vedta årsrapporten og regnskapet for 2023, samt planer og budsjett for 2024. Det vil også bli valgt et nytt styre.

Generalforsamling, kl. 16.00

1. Gjennomgang av året 2023
  2. Regnskap for 2023
  3. Planer for 2024
  4. Budsjett for 2024
  5. Valg av styret for 2024

Foredrag, kl. 18.00 (ca.)

• Astronomiske instrumenter fra Tycho Brahe til James Webb, foredrag ved prof. em. Øyvind Grøn

Årsfest, kl. 19.30

• Festmiddag: Helstekt kalkun med karamellpudding til dessert